درحال بارگذاری...

انواع انگور: انگور بیدانه قرمز

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

انواع انگور: انگور بیدانه قرمز


انواع انگور: انگور بیدانه قرمز

انگور انواع مختلفی دارد که هر کدام طعم و شکل و ظاهر متفاوتی را دارا میباشد. در این مقاله به بررسی کلی انگور قرمز بیدانه میپردازیم.


انگور بیدانه قرمز انگوری به رنگ قرمز است. اندازه حبه های آن از متوسط تا درشت است و به صورت متراکم روی خوشه قرار می گیرند. نام های دیگر آن کشمشی قرمز و عروس ورزن نیز می باشد.

انگور بی دانه قرمز تقریبا با اغلب مناطق سازگاری دارد و خشکی و آهکی بودن خاک را تقریبا تحمل می کند. از این نوع انگور برای مصرف تازه خوری، کشمش، آونگ، آبغوره و سرکه استفاده می شود. از برگ آن هم برای تهیه دلمه اسنفاده می کنند.

زمان رسیدن انگور بی دانه قرمز فصل بهار می باشد. دمای هوای 18- تا 15 درجه سانتیگراد را تحمل می کند. به علت لطیف و خوشمزه بودن دانه های این نوع از انگور طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

شرایط نگهداری از نهال انگوربی دانه قرمز (یاقوتی):

برای کاشت نهال انگور بهتر است که از نهال مرغوب و اصیل استفاده کنید. ارتفاع یک نهال خوب حدود 30 سانتیمتر با قطر یک سانتیمتر است. سن نهال باید حداکثر دو سال باشد. بهترین زمان برای آماده کردن زمین زیر کشت درخت انگور از مرداد ماه تا شهریور ماه نیز می باشد.

ابتدا باید گودال هایی به عرض و طول 100 سانتیمتر و ارتفاع 20/1 حفر کنید و در دو مرحله با کود دامی، پوشال برنج، سوپر جاذب ها و موادی مه باعث نفوذ پذیری بیشتر خاک می شوند پر کنید. مرحله بعد را با خاک سطحی پر کنید.

در مرحله بعدی نهال ها را درون گودال ها قرا دهید و روی آن ها را با خاک بپوشانید. ولی در نظر داشته باشید که خاک اطراف ریشه نهال ها پایین تر از سطح زمین باشد به طوری که هنگام بارندگی آب در این قسمت جمع شود.

برای محافظت کردن نهال ها از بادهای شدید بهتر است که کنار هر نهال به فاصله حدود 5 سانتیمتر قیم ببندید. اگر زمستان خیلی سرد بود و بادهای سرد ممکن است نهال را اذیت کنند بهتر است که نهال ها را با شاخ و برگ گیاهان دیگر بپوشانید.

درختان انگور هر ساله در دو نوبت به سه صورت هرس می شوند: هرس بعد از کاشت، هرس برای فرم دادن به درخت و دیگر هرس برای باردهی بیشتر و بهتر محصولات درخت. حال اگر هرس درختان به موقع انجام شود باعث افزایش طول عمر درختان، افزایش مقدار محصول، ایجاد فرم و اسکلت زیبا و جلوگیری از ریزش میوه می شود.

آفاتی چون زنجره مو، زنجرک مو، خوشه خوار انگور و بیماری هایی چون سفیدک دروغین یا داخلی مو، بیماری پوسیدگی سفید ریشه های مو و بیماری سفیدک سطحی یا حقیقی مو جزء آفات و بیماری هایی هستند که درختان انگور را در بر می گیرند. برای مبارزه با این بیماری ها گوگرد جامد را به صورت پودر روی برگ ها بپاشید و یا اینکه از قارچ کش ها استفاده کنید. این عمل را سه بار در تابستان به فاصله یک ماه انجام دهید.

برای جلوگیری از نفوذ حشرات، پرندگان و حیوانات بهتر است که درختان را در محفظه های مشبک قرار دهید.

برای کوددهی باید کودهای دامی را به همراه کودهای شیمیایی به صورت چالکود، یک ماه قبل از بیداری نهال ها انجام دهید.

روش چالکود به این صورت است که 2 تا 4 چاله به عمق 30 سانتیمتر به فاصله 30 تا 50 سانتیمتر از تنه درخت حفر کنید و کود را در آن قرار دهید و روی آت را با خاک بپوشانید. علف های هرز دورن باغ را از بین ببرید.

اگر منطقه رشد نهال گرم تر باشد نیاز نهال به آب بیشتری است. دیگر اینکه اگر خاک نفوذ پذیری بیشتری داشته باشد آب کم تر و اگر نفوذ پذیری کمتری داشته باشد آب بیشتری می خواهد. در فصل بارندگی هر دو هفته یک بار و در فصول خشک و کم اب هفته ای 3 بار درختان را آبیاری کنید.

طریقه کاشت نهال انگور بی دانه قرمز (یاقوتی):

کاشت نهال بسیار آسان است. کاشت نهال با توجه به گونه‌های مختلف متفاوت است که در زیر به آنها اشاره خواهیم نمود در ادامه نیز همراه ما باشید.

نهال ریشه لخت: در این نوع نهال ابتدای گودالی ایجاد کنید، سپس کمی خاک درون آن بریزید و نهال را در درون آن قرار دهید و اطراف آن را با خاک نرم و مناسب پر کنید سپس گیاه را آبیاری کنید.

نهال گلدانی: در نهال گلدانی نیز ابتدا گودالی ایجاد نمایید سپس گلدان را شکسته و نهال را با خاک گلدان مستقیماً در گودال قرار دهید و اطراف آن را پر کنید. سپس گیاه را آبیاری کنید.

نهال گونی پیچ یا نایلون پیچ: در این نوع نهال نیز ابتدای در محل مورد نظر گودالی ایجاد کنید و سپس نهال را با نایلون و گونی در درون آن بگذارید همچنین می‌توانید پس از گذاشتن گلدان در درون گودال نایلون یا گونی را بردارید.

بهترین زمان برای کاشت نهال انگور بی دانه قرمز (یاقوتی):

بهترین زمان برای کاشت نهال انگوربی دانه قرمز در اواخر پاییز بعد از یک بار بارندگی می باشد. زیرا در این زمان خاک رطوبت مناسب برای کاشت موفق را پیدا کرده است. انتخاب بهترین روز برای برای کاشت نهال روزهای ابری می باشد زیراباران بعد از کاشت باعث سیراب شدن ریشه و سبز شدن نهال می شود.


حامد محمد ولی، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


انگور بیدانه قرمز انگور بیدانه قرمز کشاورزی سیرنگ پهپاد

این مطالب را هم بخوانید!

اموزش ساده پیوند کاکتوس

اموزش ساده پیوند کاکتوس

ادامه مطلب »

مقابله و کنترل قارچ ورتیسیلیوم

بیماری ورتیسیلیومی را پس از ورود به داخل گیاه دیگر نمیتوان از بین برد. بهترین کار این است که همه گیاهان آلوده که کوچک هستند و به راحتی جایگزین میشوند را از خاک خارج کرده و از بین ببرید.

ادامه مطلب »

رایج ترین تنش های گیاهی

گیاهان در واکنش به ناهنجاری‌های محیطی دچار تنش می‌شوند. ازجمله تنش‌های گیاهی می‌توان به تنش‌های محیطی، تنش‌های مکانیکی و تنش‌های زیستی (تنش‌های ایجاد شده توسط قارچ‌ها و باکتری‌ها، آفات، علف‌های هرز و نماتدها) اشاره کرد.

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116